לבירור פרטים, התייעצות או קביעת פגישת היכרות
לחצו כאן כדי להתקשר אלינו
מזון לחתולים - המדריך השלם (לעוד מאמרים)

מזון לחתולים - המדריך השלם

כמה חשוב לרכוש מזון טוב לחתולים ?

מזון לחתולים

הבחירה של מזון לחתול שלכם הינה אחת הבחירות החשובות ביותר שתעשו עבורו, כיוון שבדרך כלל תישארו עם מזון זה לאורך שנים, ולכן חשוב שתבחרו מזון חתולים מאוזן ואיכותי מספיק לחתוליכם.

מזון חתולים טוב יכול למנוע בעיות בריאותיות רבות ואף מחלות שונות שיחסכו לכם כסף רב של טיפולים אצל וטרינר, כאשר החתול יגיע לגיל מבוגר. 

אנו כותבים את המאמר הזה כיוון שאנו מגדלים ומטפלים בעשרות חתולים ונתקלנו כמעט בכל סוגי המזון לחתולים בישראל - חלקם טובים יותר, חלקם יקרים יותר ויש גם כאלו שלא צריך לתת לחתולים בכלל.

אנו שמחים שהגעתם אלינו ונשמח גם להכיר אתכם ואת החתול/ים שלכם, אחרי שתקראו את המדריך הזה, יהיה לכם קל לזהות מהו מזון איכותי לחתוליכם.

ממה ניזונים חתולים בטבע ?

כידוע חתול הוא חיית צייד ולכן מקור המזון העיקרי של החתול בטבע הינו בשר הצייד שלו - כלומר תזונה עשירה בחלבונים. לאורך ההיסטוריה ומרגע ההסבה של חתול הבר לחתול החי בסביבתם של בני האדם (באיזור מצרים) ניזון החתול בעיקר ממכרסמים, מנחשים, מלטאות ולעיתים מציפורים.

בערים שנשמרו מתקופת ימי הבניים ובמבנים שנשמרו עוד מלפני 3000 שנה, ניתן לראות מחילות חתולים בצידי הקירות שאיפשרו לחתולים להתחבא על מנת לייעל את ציד העכברים והמכרסמים (מזון החתולים הקל ביותר להשגה בתקופות אלו) ובו בזמן לפתור את בעיית המכרסמים והעברת המחלות מהם לאדם.

מה מכיל מזון חתולים סטנדרטי היום בשווקים ?

כיום ניזונים רוב החתולים בישראל ממזון יבש מתועש. על מנת לקבל תמורה גבוהה יותר למוצר מכניסות חברות מזון לבע"ח רבות רכיבים נוספים (בעיקר דגנים) שאינם נחוצים לתזונת החתול ואף יכולים להזיק לו. ברוב המקרים, מזון החתול מכיל תירס, חיטה וסויה. אלו חומרים שחתולים לא אוכלים באופן טבעי. נסו לתת לחתול שלכם אחד מן המרכיבים הללו בצלוחית המזון שלו, סביר מאוד שהוא לא ייאכל אותם.

הסוד הגדול של תעשיית המזון :

סדר הרכיבים על שקית המזון לחתול מייצג את כמות הרכיב מתוך סה"כ הרכיבים 
(הרכיב הראשון שרשום הוא הרכיב בעל אחוז הנוכחות הגבוה ביותר בשק המזון של החתול)

לדוגמא: אם על שקית המזון לחתול שלי כתובים הרכיבים בסדר הבא: תירס, עוף, שומן מן החי, קמח תפוחי אדמה... 

הרכיב הראשון: תירס (לדוג' 30%) 
הרכיב השני: עוף (לדוג' 19%)
הרכיב השלישי: שומן מן החי (לדוג' 10%, שימו לב למילה מן החי, לא נאמר לכם מאיזו בעל חיים מגיע השומן!)

הגענו ל59% מהחומרים במזון החתולים, אם היינו ממשיכים למרכיבים הבאים במזון החתולים סה"כ החומרים במזון היה מגיע ל100%.
חשוב לציין שלא כתובים לנו האחוזים בשקית המזון לחתולים שלנו אך ניתן להסיק שחמשת הרכיבים הראשונים ברוב המקרים יהוו את רוב תכולת המזון.
מעניין לראות שבדוגמה הנ"ל 30% ממזון החתולים שלנו הינו תירס טחון, אם שקית קילו מזון חתולים עולה לנו 60 ש"ח, הרגע שילמנו 20 ש"ח על 333 ג' קמח טחון (נכון לזמן כתיבת מאמר זה 333 ג' קמח תירס טחון עולה 6 ש"ח ברשתות השיווק)!

איזה מזון חתולים לבחור ומה חשוב לשים לב במרכיבי המזון ?

עכשיו שאתם יודעים לנתח את רכיבי המזון לחתול, הנה כמה דוגמאות לרכיבים שראינו על שקיות מזון לחתולים שצריכות להעלות בפניכם נורות אדומות.

1. כמות החלבון - על מזון החתולים שלכם להכיל במינימום 30% חלבון ומומלץ שיכיל מעל 40%.
ככל שיש יותר חלבון כך בד"כ המזון איכותי יותר, עם זאת שימו לב למקורות החלבון מה שמביא אותנו לנקודה הבאה:

2. רכיבים "מן החי" ללא ציון מקור בעל החיים - כשאנו נותנים שאריות מזון לחתול שלנו אנו בודקים שאין עצמות, ושהמזון נקי ומתאים לחתול שלנו.

אם אתם רוכשים מזון לחתול שלא מצויין בו מניין מגיעים הרכיבים הם יכולים להגיע מכל מקור אפשרי ובד"כ מדובר בשאריות מתעשיות הבשר (חלקים שאינם ראוים למאכל) האם אתם באמת רוצים להאכיל את חתוליכם בחומרים לא מזוהים? רכשו לחתול שלכם מזון איכותי שמציין בבירור את מקור רכיביו.

3. עוף לעומת שיירי עוף וקמח עוף - כדי שיצרן יוכל לרשום עוף במרכיבים על המזון להכיל עוף אמיתי - כמו זה שבני אדם אוכלים, וכמו העוף שהייתם מביאים לחתול שלכם והוא היה אוכל. ברגע שאתם קוראים שיירי עוף וקמח עוף, חישבו על מוצר אחר לגמרי - חלקי עופות שנטחנו למצב קמח (איברים פנימיים ועצמות יחד עם נוצות) - חפשו במרכיבי מזון החתולים את הרכיבים המלאים: עוף, דג וכו... ברגע שאתם קוראים את המילה "קמח" או "שיירי" שימו לב היכן היא בסדר המרכיבים - אם היא בין הראשונים, חפשו מזון חתולים אחר.

4. תירס, סויה, ואורז - חתולים לא אוכלים אותם בטבע, אז למה שיאכלו אותם בבית שלכם? 
המוצרים הללו בגידול מתועש כמו של היום יכולים להיות מסוכנים (חומרי הדברה, הנדסה גנטית וכו) - כמה שפחות במזון החתולים שלכם, כך טוב יותר. רצוי שיופיעו אחרי שלושת הרכיבים הראשונים!

5. ויטמינים ומינרלים: בטבע, חתולים אוכלים את הטרף לאחר שצדו והרגו אותו ולכן בנוסף לשומן במזון הם גם ניזונים במצבורי המינרלים של בעל החיים
- חשוב לתת לחתול שלכם את המינרלים הללו במזון על מנת שיתפתח ויגדל בצורה נכונה.
דוגמאות לויטמינים ומינרים במזון לחתול:
אשלגן כלוריד, כולין כלוריד, טאורין,  ויטמין E, אבץ סולפאט, ברזל סולפאט, L אסקורביל 2 פוליפוספאט (מקור לויטמין (C, מנגן סולפאט, DL מתיונין, ניאצין, קלציום קרבונאט, ויטמין A, נחושת סופאט, קלציום פאנטוטנאט, תיאמין מונוניטראט, ריבופלאבין, ויטמין B12, פירידוקסין, חומצה פולית, ויטמין D3, קלציום יודאט, ביוטין, קומפלקס מנדיון סודיום ביסולפיט (מקור לפעילות ויטמין K1), סלניום. 

6. צבעי מאכל, משפרי ומחזקי טעם וחומרים משמרים - אלו חומרים שעלולים להזיק מאוד לחתול. גוף האדם הינו סתגלני יותר מגופו של החתול וגם התקנים לחומרים הללו במזון אדם מחמירים יותר, למה לתת לחתול לאכול מזונות המכילים את החומרים הללו? הם לא קיימים בטבע ואין סיבה שיהיו קיימים בצלחת המזון של החתול שלכם.

דוגמאות לרכיבים במזון לחתולים: (הנתונים אמיתיים ונלקחו ממזון חתולים נפוץ בישראל ! )

תכולה תזונתית באחוזים:מזון לחתול
חלבון 28
שומן 12
רטיבות 10
תאית 2
אפר 6.8
סידן 1
זרחן 0.9
מלח 1.4

רכיבים: תירס, קמח עוף, חיטה, כוספת סויה, שומן עוף, רמולאז', גלוטן תירס, תמציות טעם טבעיות, קמח דגים, שמרים, מינרלים ויסודות קורט, מלח, ויטמינים, צבעי מאכל - ברזל אוקסיד וטיטניום דיאוקסיד, טאורין, יוקה, תמצית כבד, נוגד חמצון BHT

ניתוח מהיר של המזון בדוגמא:
1. מרכיב ראשון ושלישי לא בשריים.
2. אחוז החלבון נמוך מ30%!
3. צבעי מאכל ותמציות טעם
4. קמח עוף במקום "עוף", זיכרו - ייתכן ועוף טחון למצב קמח מכיל חלקי עוף שלא הייתם נותנים לחתול שלכם לאכול! 
5. מכירים את זה שאתם הולכים לקניות וברשימה שלכם יש רמולאז'? כנראה שלא! רמולאז' הינו החלק הפנימי של קליפת החיטה הנפרד מהסובין והקמח בזמן הטחינה או בקיצור לא רק שבמזון המדובר חיטה נמצאת במרכיב השלישי, היא גם בשישי!

זה מזון חתולים שלא היינו ממליצים עליו. כאשר אתם בוחרים את מזון חתולים הבא שלכם חפשו מזון בעל אחוז גבוה של חלבון, שלושה רכיבים ראשונים ממולץ שיהיו מן החי, ואחוז נמוך ככל האפשר של דגנים וצבעי מאכל.

השארת מזון לחתול בזמן יציאה חופשה

בשנים האחרונות שמרנו על חתולים רבים, ולא פעם נתקלנו במקרה בו הזמינו אותנו לשמור על חתול עם בעיות התנהגות כיוון שהושאר לבד בבית בזמן שבעליו יצאו לחופשה ולא הגיע מישהו לטפל בו ולוודא שהכל בבית ואצל החתול תקין.

אם אתם חושבים על יציאה לחופשה, שימו לב שהשארת כלי אוכל ומים לאורך זמן לחתוליכם אינה פיתרון. אם לחתוליכם תחסם הגישה למזון או שישפוך את כלי המים בריאותו תיהיה בסיכון משמעותי!

נשמח לעזור לכם ולטפל בחתול שלכם בזמן שתיהיו בחופשה, וגם אם לא תבחרו בשירותינו - לתת לכם את הטיפים שאיתם כולם יהנו בחופשה גם אתם וגם חתוליכם.

לקריאה נוספת על שירותי שמירה על חתולים שלנו ליחצו כאן.

לסיכום - המדריך למזון חתולים

תעשיית המזון לחתולים הינה מהגדולות ביותר בישראל והיא מכילה היבטים רבים - ולכן עם הזמן נעדכן מאמר זה כך שיכיל את המידע המעודכן ביותר!

אנו מקווים שמדריך זה יעזור לכם להיות מודעים יותר למזון שחתולכם יאכל (במשך שנים...)

ושעכשיו הוא גם יהנה מהאוכל ואתם תהנו מזה שהוא אוכל את הבריא ביותר.

אנחנו מאחלים לחתול שלכם בתאבון והמון בריאות!

סרטון בנושא מזון לחתולים - המדריך השלם:
טיפים, חדשות ועידכונים חתוליים במייל מידי שבוע כולל - ספרון חינם: "המדריך למאמץ המתחיל"
הירשמו חינם למגזין קטניפ וקבלו טיפים חדשות ומידע מעולם החתולים כולל המדריך למאמץ החתולים המתחיל.
להצטרפות, הזינו כתובת Email:

שמירה על חתולים | מי אנחנו | קבלת הצעת מחיר | קטסיטר / קטסיטינג | מגזין חתולים קטניפ | אינדקס קטניפ