לבירור פרטים, התייעצות או קביעת פגישת היכרות
לחצו כאן כדי להתקשר אלינו
דוחה חתולים - הכל על הרחקת חתולים (לעוד מאמרים)

דוחה חתולים - הכל על הרחקת חתולים

גדר דוחה חתולים

אנשים רבים וטובים דואגים מידי יום לחתולים בסביבת מגוריהם. אולם יש הרואים בחתולי הרחוב מטרד סביבתי ולעיתים נוהגים כלפיהם באמצעים אלימים. אם יש מצבים בהםהחתול נמצא בסביבה מסוכנת או מפריע לסביבה ניתן להשתמש באמצעי דוחה חתולים. אסור בשום אופן להתנהג כלפי חתול באלימות בכל צורה שהיא. במדינת ישראל קיים חוק צער בעח שמגן מפני התעללות ויחס אלים ואין זו הדרך לפתור מצבים בהם יש צורך להרחיק חתולים מאיזור מסוים.

לפני שפונים לאחד מהאמצעים דוחי חתולים, מומלץ ביותר לדאוג לעיקור וסירוס של החתולים בסביבת המגורים. דבר זה יחסוך מריבות רבות של חתולים זכרים על טריטוריה ובכך יפחית את פלישתם למקומות לא רצויים כמו חצרות, גינות, חדרי מדרגות ועוד. העובדה שיהיו פחות גורי חתולים בסביבה תגרום גם היא להפחתה ברעש, ובפלישה של נקבות חתולים רעבות לחצרות בחיפושן אחר מזון. 

מהו דוחה חתולים ?

דוחה חתולים הוא אמצעי שמאפשר להרחיק חתולים מאיזור בו הם מהווים מטרד סביבתי אשר או מאיזור שמסכן את חייהם.

במצבים בהם מדובר בחתולי רחוב, אשר נמצאים באיזור מסוכן יש ליצור קשר עם גוף מטפל כמו משמר בעח או עמותות על מנת לבצע העברה מסודרת של החתול לאיזור בטוח עם האכלה קבועה לפני שמשתמשים בדוחה חתולים. 

במצבים בהם יש להרחיק חתולי בית מחדרים או מצמחים מסוימים מומלץ לרכוש דוחה חתולים אשר ימנע מהחתול אינטראקציה עם איזורים אלו. 

דוחה חתולים מבוסס צלילדוחה חתולים לחתולי רחוב :

1. דוחה חתולים מבוסס צליל - ישנם מכשירים אשר משמיעים צלילים בתדרים ששומעים רק החתולים ומאפשרים להרחיק אותם מאיזורים מסוכנים עם זאת יש לשים לב כי אם הרעש הסביבתי גדול אמצעי זה לא יעבוד במיטבו. 

2. דוחה חתולים מבוסס ריח - אם ברצונכם להרחיק חתול מגינה ניתן ומולץ להשתמש בדשן אורגני כמו קליפות הדר, או בננות. החומרים יעשירו את האדמה ובו הזמן ירחיקו את החתול מהאיזו הבעייתי.

3. גדר הפוכה לדחיית חתולים - אם מדובר באיזור מתוחם ניתן לרכוש רשת/גדר ולעקל אותה לכיוון החוץ על מנת לייצר חומה הדוחה חתולים. הגדר הזו לא מאפשרת לחתולים להיכנס לאיזור המתוחם. במידה ונכנס חתול, יש להתייחס אליו בכבוד ובזהירות ובלי לחץ שכן החתול ירצה לצאת אך יהיה מוגבל עקב הגדר. 

4. דוחה חתולים טבעי - חתולים רבים לא אוהבים לדרוך על אבני חצץ, פיזורם בגינה או סביב לה ימנע את כניסתם של חתולים לא רצויים. 

דוחה חתולים שאסורים לשימוש :

1. הרעלה - אסור להשתמש בריסוס והדברה להרחקת חתולים שכן מדובר ברצח ובעבירה חמורה על החוק, אשר יכולה להכניס אדם לכלא ל-3 שנים 

2. אלימות - אלימות לא תפתור את הבעיה. חתול הוא חיה טריטוריאלית ואם הוא רואה בגינה כחלק מהטריטוריה שלו הוא יחזור אליה.

3. אסור בתכלית האיסור על פי חוק להעביר חתולים ממקומם הטבעי על ידי לכידתם.

* אם ראיתם או שמעתם על אנשים שהשתמשו באחד מן האמצעים הנ"ל יש ליצור קשר עם משמר בע"ח 

דוחה חתולים ביתימרחיק חתולים ביתי :

לעיתים יש צורך להרחיק את החתול בבית ממקומות שעלולים להוות סיכון עבורו, כמו המשרד שבו חוטי חשמל רבים או חדר השירות שבו חומרי ניקוי רעילים. גם עציצים בבית וצמחים שונים בגינה יכולים להיות רעילים מאוד עבור החתול.

הדרך הטובה ביותר להרחיק את החתול ממקומות אלו תיהיה לחנך אותו כבר מגיל צעיר ובמקרה הצורך ניתן להיעזר באמצעים הבאים:

1. נייר כסף - חתולים רבים לא אוהבים את הרעש של הנייר אלומיניום וגם לא את המגע כאשר הם דורכים עליו. 

2. ריחות חזקים - לחתולים כידוע חוש ריח מפותח מאוד והם רגישים עבור ריחות מסוימים. פזרו קליפות של פירות הדר, בננות או מקלות קינמון במקומות שאינכם רוצים שיגיעו אליהם.

3. מכשיר ה-SSS SCAT - זהו מוצר חדשני המורכב מבקבוק ספריי וראש המזהה תזוזה. כאשר המכשיר מזהה שהחתול מתקרב הוא פולט אוויר בלחץ נמוך שיוצר צליל שאינו חביב על החתול. לאחר זמן מה החתול מבין כי הוא לא צריך להתקרב למקום הזה.

4. תרסיס דוחה חתולים - ישנם תרסיסים שונים שניתן לרכוש בחנויות בע"ח אשר מטרתם היא להרחיק את החתול ע"י ריח שאינו נעים לו. ניתן להתיז את התרסיס על רהיטים, עציצים ומקומות שונים בבית.

קישורים רלוונטיים לדוחה חתולים - הכל על הרחקת חתולים:
טיפול בחתולי רחוב - כיצד לטפל בחתול רחוב
טיפים, חדשות ועידכונים חתוליים במייל מידי שבוע כולל - ספרון חינם: "המדריך למאמץ המתחיל"
הירשמו חינם למגזין קטניפ וקבלו טיפים חדשות ומידע מעולם החתולים כולל המדריך למאמץ החתולים המתחיל.
להצטרפות, הזינו כתובת Email:

שמירה על חתולים | מי אנחנו | קבלת הצעת מחיר | קטסיטר / קטסיטינג | מגזין חתולים קטניפ | אינדקס קטניפ