לבירור פרטים, התייעצות או קביעת פגישת היכרות
לחצו כאן כדי להתקשר אלינו
טיפול בחתולי רחוב (מצב חתולי הרחוב בארץ) (לעוד מאמרים)

מכירים את החתול השחור ליד הבניין?

חתול רחוב

אז כמו הרבה אנשים במדינת ישראל גיליתם שיש לכם ליד הבית חתולים.
רוב האנשים מכנים את החתולים הללו "חתולי רחוב", אבל החתולים האלו לא חייבים להיות ברחוב - יותר מ90% מהאנשים שיש להם חתול הביאו אותו מהרחוב ולכן הכינוי חתולי רחוב אינו אלא כינוי למצב של הנוכחי של החתול -> ברחוב.

כיצד נפתור את בעיית חתולי הרחוב?
מנקודת מבט של אדם אשר מטפל בחתולים שנים - אני יכול לומר בבטחה שהדרך הטובה ביותר לשפר את מצבם של החתולים בישראל הינה על ידי סירוס או עיקור חתולי הרחוב ומתן גישה לאוכל מים באופן שוטף - כמובן במידה וניתן עדיף לאמץ את החתול. החתולים לא יכחדו מהעולם, שכן מספר החתולים ברחוב בישראל הינו עצום ויש כמעט חתול רחוב על כל 2 אנשים בישראל.

מה להאכיל חתולי רחוב?
אם שמתם לב לחתולי הרחוב ליד ביתכם ועוד לא האכלתם אותם, נסו להאכילם פעם אחת ותגלו שהם עולם ומלואו ויכולים להעלות בכם רגשות ששכחתם או שלא הכרתם שיש לכם. בד"כ מצב חתולי הרחוב ברוב המקומות בארץ אינו טוב - ולכן הם ישמחו לקבל כל סוג מזון שתציעו להם, אולם אם תוכלו המזון הכדאי ביותר שתוכלו להציע לחתולים הן כדי להשאיר אותם בריאים והן כדי לחסוך כסף הינו מזון המיועד לחתולים (אשר קיים בגרסאות לחתולי רחוב אשר זולות יותר). שק של 20 קילו מזון לחתולי רחוב אשר יכול להספיק לכם להאכיל 3-4 חתולים במשך חצי שנה יעלה לכם בסה"כ 140 ש"ח. אם אתם רוצים להאכיל את חתולי הרחוב בשאריות מזון - אנא השתדלו לא לתת עצמות.

האם החתולים ישארו כך לנצח?
לאורך ההיסטוריה ועוד בימי עבדות בני ישראל במצרים נצפו חתולים ליד בתים של אנשים, בד"כ חתולים בימי קדם היו הפתרון לבעיות החרקים ואף ניתן לראות שרידי מבנים מימי הבניים אשר בנו אותם עם חורים ומעברים פנימיים לחתולים שיוכלו לצוד את העכברים, המכרסמים הבעייתים והחרקים. לכן ניתן לצפות שהחתולים ישיארו איתנו לפחות כל עוד אנו כאן, אם זאת סבלם של החתולים בישראל ביום גדול - ונוכל להקטינו בכך שנאכיל אותם, ונדאג למספרם - ברוב פינות האכלה מספר החתולים עולה על כמות המזון ולכן כדי לסרס או לעקר את החתולים.

טיפול בחתולי רחוב

'להתעלם מחתולי הרחוב' - מאכילים אחרים ידאגו להם!
לצערי לא תמיד תרצו להביא את חתול / גור חתולי הרחוב שמצאתם לוטרינר, לאחרונה נתקלתי בוטירנר אשר נהג לקבל גורי חתולים והחליט על דעת עצמו להרדים אותם באופן קבוע "כי הוא לא יכול להרשות לעצמו להאכיל אותם כל 4 שעות", הוא אפילו לא התקשר לארגון למען בעלי חיים אחד לברר אם יש מקום לקליטת החתול / הגור.
חשוב לבדוק מה קורה עם חתול שברצונכם להעביר לוטרינר ולוודא מה יקרה עם החתול לאחר שתלכו מהמרפאה אם השארתם את החתול שם.
אם תשאלו מאכילי חתולי רחוב על המצב שלהם, תגלו שבהרבה מקרים, כאשר הם אינם אין מי שיאכיל את החתולים ולכן זהו סבל רב לחתולי הרחוב אשר מתרגלים למקור המזון שנעלם להם. 

החתולים, בין אם הם חתולי הרחוב הם חלק מהטבע בישראל - וחלק ניכר עיזרו לטבע ומנעו את סבלם של החתולים אתם תרגישו טוב וכך גם תעשו טוב לעולם.

סרטון בנושא טיפול בחתולי רחוב (מצב חתולי הרחוב בארץ):
טיפים, חדשות ועידכונים חתוליים במייל מידי שבוע כולל - ספרון חינם: "המדריך למאמץ המתחיל"
הירשמו חינם למגזין קטניפ וקבלו טיפים חדשות ומידע מעולם החתולים כולל המדריך למאמץ החתולים המתחיל.
להצטרפות, הזינו כתובת Email:

שמירה על חתולים | מי אנחנו | קבלת הצעת מחיר | קטסיטר / קטסיטינג | מגזין חתולים קטניפ | אינדקס קטניפ