לבירור פרטים, התייעצות או קביעת פגישת היכרות
לחצו כאן כדי להתקשר אלינו
האם חתולים תמיד נוחתים על הרגליים ? (לעוד מאמרים)

לא תמיד. אבל הם בטוח ינסו.

האם חתולים תמיד נוחתים על הרגליים?

חתולים הם חיית הטרף הקומפקטית המושלמת, הם יכולים לרדוף אחר עכברוש באותה הנוחות שבה הם רודפים אחרי עכבר צעצוע בסלון ביתכם.

החתולים התפתחו עם כישורי הישרדות מודלים אשר מאפשרים להם בין היתר לתפוס עם ידיהם בלבד ענפי עצים כאשר לא ניתן ללכת על הענף ולהמשיך לטפס, ואם זה לא מספיק לחתולים יש את היכולת לייצב את עצמם בזמן תעופה כך שהם יכולים לנחות בצורה מושלמת על ארבעת רגליהם.

חתולים כלכך אקרובטיים שאם היו רוצים הם היו יכולים להביס כל אקרובט אנושי בתחרות אולמפית.
חתול בנפילה מסדר את גופו מהראש לזנב, קודם מייצב את ראשו כך שיוכל לראות את הרצפה ולאחר מכן את שאר חלקי גופו. כאשר החתול מרגיש כי הוא מצב המתאים הוא פורס את רגליו לצדדים מעט כמו דביבון מעופף ומרגיע את שריריו לקראת הנתיחה.

חלוקת עוצמת הפגיעה ברצפה בארבע רגליים במקום באחת מפחיתה משמעותית את הסיכוי לפגיעה ברגלי החתול ובנוסף מפרקי החתול מאפשרים לו לספוג פגיעות רבות יותר מאשר אלו של האדם.

עם זאת, היכולות של החתול לייצב את עצמו בזמן הנפילה לטובת נחתיה אינם בלתי פגיעות בעולמנו המודרני. במשך שנים חוקרים וטרינרים מצבים בהם שרדו חתולים נפילות מגבהים גבוהים במיוחד על מנת לזהות מהו הגובה בו מרבית הפציעות מתרחשות, והתוצאות מפתיעות - ככל שגובה הנפילה רב יותר כך סיכויי החתול לשרוד טובים יותר. הנפילות המסוכנות ביותר לחתולים הן מבניינים בגובה 2-6 קומות, מעל גובה זה עדיין יצטברו פציעות כמו רגליים ולסת שבורה או קריסת ריאות. עד כמה שזה נשמע לא הגיוני כבר נצפו מקרים בהם חתולים שרדו נפילות בגובה 30 קומות!האם חתולים תמיד נוחתים על הרגליים?

ההבדל בין המקרים בהם החתול צולח את הנפילה או בין אם לא הוא ביכולות החתול להכין עצמו לנחיתה , כמו שחתולים עשו במשך אלפי שנים. השיטה בה משתמש החתול לצידוד גופו, ראשו והרפיית השרירים לנחיתה לוקחת זמן למימוש ולכן חתולים אשר נופלים מגובה נמוך אינם מצליחים ליישם באופן מוחלט את כל השלבים - במיוחד חתלים אשר נחו על מעקה והסתובבו על הצד או כאלו רדפו אחר ציפור ליד חלון הדירה.

חתול אינו חיה מטומטמת, אך אין זה מטבעו של החתול לנתח מהי גובה הקומה בה הוא נמצא, ולכן למרות שיציבותו גבוהה ייתכן שתוך כדי שינוי תנוחה שינה על מעקה או כאשר ירדוף אחר משהו מעניין יאבד יציבותו במפתיע ויפול מגובה רב. מאות חתולים נהרגים מידי שנה בישראל מנפילות מגובה, לכן לא רצוי לבחון את יכולתו של החתול לנחות מגובה רב - הבטיחו חיים בטוחים לחתוליכם והתקינו בביתכם רשתות, כך גם לא יכנסו חרקים וגם חתוליכם ישמרו בטוחים.

טיפים, חדשות ועידכונים חתוליים במייל מידי שבוע כולל - ספרון חינם: "המדריך למאמץ המתחיל"
הירשמו חינם למגזין קטניפ וקבלו טיפים חדשות ומידע מעולם החתולים כולל המדריך למאמץ החתולים המתחיל.
להצטרפות, הזינו כתובת Email:

שמירה על חתולים | מי אנחנו | קבלת הצעת מחיר | קטסיטר / קטסיטינג | מגזין חתולים קטניפ | אינדקס קטניפ